Faalangsttraining voor jongeren (met begeleiding)

  • vind je het moeilijk om (jezelf) te presenteren?
  • heb je weinig zelfvertrouwen?
  • vind je het moeilijk om met andere mensen om te gaan?
  • sta je stijf van de zenuwen bij het maken van bijvoorbeeld proefwerken?
  • wil je leren om te gaan met de angst om te falen?

Beantwoord je een of meer van bovenstaande vragen met ja, dan is deze training een aanrader.

Informatie over de online Faalangsttraining

De training bestaat uit vijf delen. Je krijgt een persoonlijke coach gedurende de gehele training. Elk deel bestaat uit een stuk theorie en een huiswerkopdracht. De huiswerkopdrachten zijn bedoeld om te oefenen met wat je geleerd hebt. Als je de huiswerkopdrachten die bij het deel waar je mee bezig bent gemaakt hebt, dan stuur je de huiswerkopdracht naar je coach. Je coach zal je dan feedback geven op de door jou gemaakte opdracht en stuurt je het volgende deel op. Natuurlijk mag je altijd tussendoor vragen stellen aan je coach. We willen niet dat je blijft wachten met dingen die je dwarszitten.

Inhoud van de training

Thema’s die aan de orde komen zijn onder andere:

  • Positief denken

Mensen die positief over zichzelf denken voelen zich minder onzeker over zichzelf en kunnen daardoor problemen beter oplossen. We laten zien hoe positief denken werkt en hoe je positiever kunt leren denken over jezelf.

  • Opstellen van leerdoelen

Nadat je geleerd hebt hoe je positief kunt denken, ga je kijken in welke situatie je beter wilt omgaan met je faalangst. Hiervoor ga je doelen opstellen om jezelf uit te dagen je grens een beetje te verleggen.

  • Jouw zelfvertrouwen

Het is belangrijk dat je weet wat je nu al goed kunt. Dat is de basis voor je zelfvertrouwen. Je gaat onderzoeken waar jij al goed in bent.

  • Ontspanning

Het is ook belangrijk om jezelf te kunnen ontspannen. Als je gespannen bent, is de kans op falen groter. Je leert hoe je op een makkelijke manier jezelf kunt ontspannen.

De opbouw van de training

  • Deel 1: Positief denken
  • Deel 2: Je gedachten ‘uitdagen’
  • Deel 3: Doelen stellen, zelfvertrouwen en ontspannen
  • Deel 4: De situatie waar je met jouw faalangst wilt leren omgaan opschrijven en kijken hoe het anders kan
  • Deel 5: Dit plan gaan uitvoeren en nabespreken met je coach

Vragen

Als je geïnteresseerd bent in de Faalangsttraining, maar je weet niet of deze training geschikt voor je is, dan kun je ons altijd vrijblijvend je vraag stellen via de chat. Je kunt je natuurlijk ook meteen aanmelden.


Delen

Medewerkers

Wie zijn wij?

“JouwHulpOnline is laagdrempelig en eenvoudig te gebruiken”

Quotes

Surround yourself with those who make you happy

-Anoniem